lördag 18 april 2015

Toppade vi i OMX nu?

Veckan avslutades med ett par ganska stora röda staplar som bildar en säljsignal på swingtradebasis. Anstränger man sig lite kan man se en rättså flack huvudskuldraformation med nacklinje som lutar
uppåt. Som vanligt tar man höjden från nacklinjen till toppen på huvudet och mäter lika långt ner från nacklinjen vid utbrottet för att få en målkurs. Här är målet c:a 1590 och ligger strax under den stigande stödlinjen (brun). Det är även ett stöd från början februari. Jag har blankat dels OMX, dels SKF som kom med en rutten rapport på
fredagen. Eftersom jag handlar i ett ISK så kan jag inte blanka på vanligt vis så i stället handlar jag med Nordeas Blanka-certifikat. Det blir faktiskt lite billigare än att låna aktier. Dessa certifikat har ingen hävstång och gröps därför inte ur mer än administrationsavgiften till skillnad mot certifikat med fast hävstång. I övrigt ligger mina långsiktiga placeringar kvar en med ett öga på långsiktiga signaler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar