lördag 7 mars 2009

EWT på OMXSPI

Jag har tagit en titt på generalindex denna gången då jag tycker OMXS30 är lite svåranalyserad för stunden. Vågräkningen blir lite annorlunda. Det som syns i diagrammet är C-vågens senare del där dess delvåg 3 slutade i november och delvåg 4 strax efter årsskiftet. Delvåg 5 pågår nu där dess två första vågor är klara och tredje pågår. Första målet vi kan hoppas på är vid korsningen av kanalgolvet och den röda linjen. Ett mer dystert mål är 159 där våg 3 är 161,8% av våg 1. Det skulle då bli en form av katipulation.

Vågar man handla något just nu? Kortsiktigt skulle jag säga nej. Jag skulle inte ens shorta idag men jag är som kortsiktigast en swingtrader. Långsiktigt kan man mycket väl handla på sig gamla pålitliga bolag för att inte riskera att missa som jag gjorde med Ericsson då kursen var nere i 3 kr. Jag trodde kursen skulle ner mera. Än idag har jag aldrig ägt en Ericssonaktie.

Den solida blå linjen i diagrammet är målkursen för den stora huvud-skuldraformationen 2006-2008. I normala fall brukar man få en reaktion vid en sådan nivå. Som ni ser slingrar sig kursen kring denna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar